Menu HELPDESK

МУЗЫКАТАНУ

МАМАНДЫҚ БОЙЫНША ТҮСУ ЕМТИХАНДАРЫНЫҢ

БАҒДАРЛАМАСЫ

Білім беру бағдарламасы: 7M02101 – Музыкатану

(ғылыми-педагогикалық, бейіндік магистратура)  

І. КЕШЕНДІ ТЕСТІЛЕУ

1) Шет тілінен тест (таңдау бойынша ағылшын, неміс, француз) 

2) Таңдау бойынша қазақ немесе орыс тілінде оқуға дайындығын анықтауға арналған тест. 

ІІ. ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ЕМТИХАН

1.      МАМАНДЫҚ БОЙЫНША ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ 

Билеттер үш сұрақтан тұрады: теориялық пәндер бойынша; шетел музыкасының тарихы бойынша; Қазақ музыкасының тарихы бойынша. 

Музыка теориясы бойынша сұрақтар

1.     Қатаң хат полифониясының жалпы сипаттамасы. 

2.     Нововенск мектебінің атоналылығы. 

3.     Музыкадағы жанрдың санаты. 

4.     ХХ ғасырдың музыкасындағы хроматикалық тоналдылық (құрылымдық-функционалдық ұйымның принциптері). 

5.     Сәнді үйлесім (классикалық және заманауи музыкада). 

6.     Күрделі контрапункттың қазіргі заманғы теориясы. 

7.     Еуропалық классицизм музыкасындағы гомофония мен полифонияның өзара әрекеттесуі. 

8.     Монодиялық музыкалық жүйелер (типология, негізгі принциптер және конструктивтік қасиеттер). 

9.     Музыкалық тілдің элементтері. Әуен. Гармония. Метр және ритм. 

10.Фактура. Музыкалық формалардың жіктелуі: негізгі түрлері. 

11.Бағдарламалық шығармалардың түрлері, жанры және түрлері. 

12.XVIII-XX ғғ. композицияларындағы үлкен полифониялық форма; оның құрылымдық түрлері мен функциялары. 

13.Полифоникалық цикл: форманың типологиясы, композициялық, көркемдік және стильдік ерекшеліктері. "Прелюдий и фуг" циклдарының ерте барокко дәуірінен қазіргі уақытқа дейінгі тарихи эволюциясы. 

14.ХХ ғасыр музыкасындағы полифония түрлері. 

15.Лад жүйесінің негізгі категориялары мен типтері. 

16.Аккорд: эволюция кезеңдері. 

17.Тоналдық туыстық мәселелері. 

18.Табиғи және альтерациялық ладалар. 

19.Фонизм және фондық функциялар. 

20.Фактура, оның түрлері мен функциялары. 

Шетел музыкасының тарихы бойынша сұрақтар

1.     Романтизм дәуіріндегі ұлттық композиторлық мектептер. 

2.     Эстетикалық принциптер, драматургия заңдары, Вена классикалық мектебінің музыкалық тілі. 

3.     Гофманның, Шуманның, парақтың, Швейцарияның музыкалық-сыни қызметі. 

4.     Г.Малер ән симфонизмі. 

5.     XIX-XX ғ. тоғысындағы орыс музыкалық мәдениеті. 

6.     ХІХ ғасырдың 60-70 жж. қоғамдық қозғалыс идеологиясының көрінісі. 

7.     XX-XXI ғғ. шетел музыкалық мәдениетінің даму панорамасы. Негізгі көркемдік ағымдары, бағыттары. 

8.     XX ғасырдың шетел композиторларының шығармашылығындағы балет.  

9.     Барокко мәдениетінің контексінде фуга Баха. 

10. Р.Щедринаның Опералары және балеттері. 

11. Глюк пен Моцарттың опералық реформалары. 

12. Р. Вагнердің опералық реформасы: негізгі принциптер, негізгі шығармалар. 

13. Италия опера мектебі: негізгі стильдер, жанрлар, мектеп. 

14. Батыс Еуропа музыкалық мәдениетінде симфониялық жанрдың эволюциясы. 

15. Кантат-ораторлық жанрдың даму тарихы. 

16. Батыс Еуропа және орыс музыкасындағы камералық-аспаптық триосы. 

17. Американдық академиялық музыканың өзіндік белгілерін қалыптастырудағы джаздың маңызы. 

18. "Les Six" (Француз алтылық) эстетикалық принциптері және олардың шығармашылықтағы көрінісі. 

19. ХХ-XXI ғасырлардың жаппай музыкалық мәдениеті. 

20. П. Чайковский және Н.Римский-Корсаковтардың опералық шығармашылығы. 

Қазақ музыкасының тарихы бойынша сұрақтар

1.     Абай Құнанбаевтың музыкалық мұрасы, оның музыкалық-поэтикалық реформасы. 

2.     Құрманғазының жеке стилінің ерекшеліктері. 

3.     Қазақ музыкалық фольклрының жанрлық жүйесі. 

4.     Қазақстанның музыка мәдениетін дамытудағы А. Жұбановтың шығармашылық қызметі. 

5.     Қазақтың ғұрыптық фольклоры. 

6.     М.Тулебаева ұлттық шығармашылықтағы дәстүрлері. 

7.     Даулеткерей шығармашылығының ерекшелігі мен бірегейлігі. 

8.     Қазақтардың эпикалық дәстүрі. 

9.     Тәттімбет шығармашылығы және шертпе дәстүрінің негізгі ерекшеліктері. 

10.Әл-Фарабидің музыкасы туралы трактаттар. 

11.XIX-XX ғғ. қазақ дәстүрлі орындаушылық (аспаптық, ән және эпикалық). 

12.Қазақты кәсіби халық әні (Генезис. Эстетика. Семантика). 

13.Жанр эволюциясы тұрғысынан қазақ операсы. 

14.Қазақтың дәстүрлі музыка контекстіндегі қобыз музыкасы. 

15.Халық музыкалық аспаптарды зерттеу мәселелері. 

16.Халықтық-кәсіптік өнер эстетикасы және Біржан сал Қожамқұловтың шығармашылығы. 

17.Қазақтың дәстүрлі аспаптық музыкасы. Негізгі мектептер мен дәстүрлер. 

18.ХХ ғасыр композиторларының шығармашылығындағы қазақ симфониялық музыкасы. 

19.Дәстүрлі қазақ музыкасы жүйесіндегі Қаратау мектебі. 

20.Қазақстан композиторларының музыкасындағы камералық-аспаптық шығармашылық. 

Жазбаша жұмыс (талапкердің таңдауы бойынша):

1.     гармония бойынша тапсырма; 

2.     қарапайым үш дауысты фуга; 

3.     күйдің немесе әннің аудио жазбасының ноталық мағынасын ашу 

Жазу уақыты - 4 академиялық сағат. 

БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІ

Мамандық бойынша шығармашылық емтиханның ең жоғарғы бағасы 35 баллды құрайды. Ең төменгі өту балы - 9. 

27-35 балл (өте жақсы) 

Талапкер кең музыкалық эрудицияны көрсетуі керек, теориялық білім, аналитикалық ойлау, практикалық кәсіби дағдылар, музыкалық есту. 

17-26 балл (жақсы)

Талапкердің білімі нақты, материалды баяндау логикасы анық және сенімді, жазбаша жұмыс мамандықты жеткілікті меңгеруін көрсетеді (ережелерді сақтау, шығармашылық идея, ойды іске асыру дәлдігі). Бірақ ол музыканың тарихы мен теориясы мәселелерінде әлсіз бағдарланады, музыканың негізгі үрдістері туралы жеткілікті хабардар емес, тұжырымдарда өзін-өзі ұстамайды, жүйелі ойлай алмайды. 

9-16 балл (қанағаттанарлық)

Құбылыстарды, шығармаларды, процестерді талдау дағдысының әлсіз болуы; материалды баяндаудағы логикалықтың жеткіліксіздігі; музыкатану әдіснамасы, тарихы және теориясы мәселелері бойынша білімнің жеткіліксіздігі. Музыкалық-теориялық пәндердің практикалық формаларындағы орташа дағдылар. 

0-8 балл (қанағаттанарлықсыз)

Құбылыстарды, шығармаларды, процестерді талдау дағдысының болмауы; материалды баяндауда қисындылықтың болмауы. Музыкалық-теориялық пәндердің практикалық формаларында дағдылардың болмауы. 

          

  

2.      ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ЕМТИХАН-РЕФЕРАТТЫ ҚОРҒАУ

Рефератқа қойылатын талаптар:

1.     Зерттеудің тақырыбы мен мазмұны мамандық бейініне сәйкес болуы тиіс; 

2.     Реферат қазақ немесе орыс тілдерінде орындалады; 

3.     Рефератта көрсету үшін қажетті мәліметтер: 

         - осы ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу қажеттілігін негіздеу, тақырыптың өзектілігі мен жаңалығы; 

         - объектінің, заттың, Зерттеудің мақсаты мен міндеттерін тұжырымдау; 

         - соңғы жарияланымдар мен зерттеулерді талдау, мәселенің шешілмеген бөлігі; 

         - күтілетін нәтиже, зерттеудің практикалық маңыздылығы. 

Рефератқа Пайдаланылған әдебиеттер тізімі (атауы, шыққан жері және жылы, бет саны) қоса беріледі. 

4.     Рефераттың дәйексөз материалы ғылыми жұмыстардың нормативтеріне сәйкес рәсімделеді (әдеби дереккөзі көрсетілген сілтемелер, бет нөмірі міндетті); 

5.     Цитаталық материал реферат мәтінінің жалпы көлемінің 20% аспауы тиіс; 

6.     Ноталық мысалдар (егер ондай болса) рефератқа қосымша ретінде басылады және реферат мәтінінің негізгі парағына кірмейді; 

7.     Реферат көлемі-15 беттен кем емес; 

8.     Мәтінді 1 интервалдан кейін басу керек, жиектердің мынадай 

өлшемдерін сақтай отырып: оң жағы – 10 мм, жоғарғы жағы – 20 мм, сол жағы – 30 мм, төменгі жағы – 20 мм. Беттің нөмірі парақтың төменгі бөлігінің оң жағына (бірінші парақтан басқа) қойылады. 

Рефератты қорғау сонымен қатар таңдалған зерттеу тақырыбына байланысты Музыка теориясы, тарихы, музыкалық фольклор немесе арнайы пәндерді оқыту әдістемесі бойынша мүмкін болатын сұрақтарды қамтиды. 

БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІ

27 – 35 балл (өте жақсы)

Талапке өзекті мәселені, жеткілікті эрудицияны, аналитикалық ойлауды, ғылыми аппаратқа ие болуды, проблеманы шешу жолдарын көруді көрсетуі тиіс. 

17 – 26 балл (жақсы)

Талапкер мақсаты мен міндеттерін жақсы құрастырады, зерттеудің негізгі ережелерін қисынды баяндайды. Бірақ бұл ретте қарастырылып отырған мәселенің теориясы, тарихы және әдіснамасы мәселелері бойынша білімнің жеткіліксіз деңгейін көрсетеді. 

9 – 16 балл (қанағаттанарлық)

Зерттеу проблемасының мәнін әлсіз түсіну, жазбаша ғылыми баяндау дағдысын жеткіліксіз меңгеру, жұмыстың өзектілігінің жеткіліксіз дәлелденуі. 

0 – 8 балл (қанағаттанарлықсыз)

Зерттеудің практикалық маңыздылығының болмауы, көлемі аз (10 және одан аз бет), ғылыми аппараттардың әлсіз болуы, тақырыптың мамандық бейініне сәйкес келмеуі. 

Қабылдау емтиханына байланысты барлық сұрақтар бойыншы Нуридин Нұрасылға хабарласыңыз, WhatsApp +7 (707) 560-20-56, пошта nurassylive@gmail.com